Gra – Wielka Kolonizacja
Zostań greckim żeglarzem i podbijaj nowe ziemie!

 

Zapraszamy na wyprawę po Morzu śródziemnym i Czarnym!

ZASADY GRY:

1. Gra składa się z mapy i dwóch zestawów kart z pytaniami. Karty dzielą się na: główne o numerach 1-10 (z wizerunkiem wojownika greckiego) oraz dodatkowe (z wizerunkiem pegaza), punktowanych od 1 do 3.

2. Gra przeznaczona jest dla od 2 do 4 uczestników.

3. Gra polega na odpowiadaniu na pytania z kart i przesuwaniu się do kolejnych punktów na mapie po udzieleniu właściwej odpowiedzi. Na początku każdy gracz odpowiada na pytania znajdujące się na kartach głównych (z wojownikiem greckim). Za prawidłową odpowiedź gracz otrzymuje 1 punkt i przesuwa się do kolejnego punktu na mapie. Jeśli na końcu gry po dotarciu do ostatniego punktu gracze mają identyczną liczbę punktów następuje dogrywka przy pomocy kart dodatkowych (z pegazem).

4.Wygrywa uczestnik, który najszybciej dojdzie do pola oznaczonego jako META i uzyska największą ilość punktów.

5. Prawidłowe odpowiedzi na pytania znajdują się do wglądu w kasie biletowej.

LEGENDA DO PYTAŃ GŁÓWNYCH :

1) PARTENON. Ta starożytna świątynia była dla Ateńczyków bardzo ważna, mieścił się tam posąg bogini Ateny. Odpowiadając poprawnie na pierwsze pytanie zdobyłeś jej magiczną siłę, która odstrasza morskie burze i pomoże Ci w dalszej morskiej podróży .

2) STRASZNA HYDRA. Zostałeś przestraszony przez potwora o dziewięciu głowach – Hydrę.  Czekasz 1 kolejkę.

 

3) MAGICZNY PIORUN. Zeus otoczył Cię swoją opieką, darując Ci magiczny piorun, który sprzedajesz kupcowi, aby przyspieszyć Twoją podróż – przenosisz się do punktu nr 5.

4) ŚWIĘTY OGIEŃ. Grecy zakładając kolonie, zabierali ze swojego rodzinnego miasta święty ogień. Niestety Twoją pochodnię zgasił silny wicher i czekasz 2 kolejki.

5) WYSPA PIRATÓW. Zostałeś złapany przez piratów z Korsyki. Nie masz jak się wykupić i cofasz się do punktu nr 3.

6) MORSKA BRYZA. W mieście portowym Massali załatwiasz wszystkie ważne sprawy, a wsiadając na okręt sprzyjający wiatr powoduje, że trafiasz do punktu nr 7.

7) MACZUGA HERKULESA. Ogromna maczuga greckiego herosa stanie się Twoją doskonałą bronią przed złem. Zyskujesz dodatkowe 3 punkty.

8) DZIKA AFRYKA. Tubylcy napadają na Twój okręt i niszcząc żagle. Najmujesz się do pracy w polu, aby zarobić pieniądze na naprawę i dalszą podróż. Musisz poczekać jedną kolejkę.

9) JADOWITE WĘŻE. Na Cyprze zostałeś ukąszony przez węża – czekasz 2 kolejki aż jad przestanie działać.

10) ATAK KIMMERYJCZYKÓW. W Bizancjum napadają na Ciebie złodzieje i rozbójnicy. A by się uratować musisz się wykupić. Tracisz 2 punkty.